fredag, september 17, 2010

Never again!

Jag ska ALDRIG mer gå i affärer med Skruttungen.
Aldrig, aldrig, aldrig.
Jag lämnade in bilen på service idag och vi fick tillbringa ett par timmar på köpcentrumet i närheten. Jag hade av nån underlig anledning fått för mig att det kanske kunde bli en mysig mamma son dag.
Otroligt naivt.
Jag har gått igenom hela registret.
Jagat barn som rusat mellan klädställningar.
Tjatat tusen gånger om att han inte får springa iväg utan måste gå fint i affären, att han måste hålla sig i närheten o.s.v, o.s.v.
Tappat humöret efter ettusenförsta gången, tagit tag i jackärmen och väst mellan sammanpressade tänder att nu fick det räcka, om han inte kunde uppföra sig så skulle vi gå!
Burit ut tjutande skrikande unge under ena armen genom hela Intersport.
Brottade ner honom i vagnen utanför, varpå han ålade sig ur den och rusade in i nästa affär där han for upp i skyltfönstret och sprang slalom mellan skyltdockorna.
*TILT*
In i affären. Grabba tag i ungen i utrymmet mellan två skyltdockor och i ilskan försöka lirka ut honom utan att riva ner hela fönstret. Ner med honom i vagnen och bokstavligt talat hålla fast honom där medan vi letade oss ut.
Det var tur att ingen fick för sig att mäta mitt blodtryck just då... hade antagligen blivit inlagd.
Fick lov att stanna och ta ut pengar för att lösa ut bilen varpå liknande scener utspelade sig vid bankomaten.
Hade nån kommit fram och erbjudit sig att ta över föräldraskapet för ungen (ingen risk som han höll på) hade jag allvarligt övervägt det.
Som sagt, aldrig mer affärer med skruttungen!
I alla fall inte de närmaste 20 åren.

2 kommentarer:

Sara sa...

Been there - done that....
Stor varm kram.

Camilla sa...

åh pluttan, förstår att du tappade tålamodet! Massa kramar till dig :)