torsdag, september 23, 2010

Det är tur att JAG är så bra

Var och köpte en overall till Skrutten.
Han var inte med när jag köpte den men fick välja färg, och självklart blev det den färggladaste de hade, en knallröd.
Jag betalar i kassan och dubbelkollar så det går bra att byta storlek om det behövs.
Kassörskan: - Ja det är inga problem, spara bara kvittot så får du åka hem och titta hur mycket hon har växt.
Jag: - Han.
*Tystnad*
Kassörskan: - Ehh...jaha...

Muttrar på vägen hem över kassörskans förhastade slutsatser om att den var till en flicka bara för att den var röd.
Fy så fördomsfullt!
Möter en granne i sin bil. Bilen har knallrosa solskydd med Hello Kitty.
Jaha, har de en dotter. Tänker jag.

*Krasch krasch*
Det var det glashuset.

1 kommentar:

Camilla sa...

hahaha den var ganska bra :D