söndag, augusti 09, 2009

Semester!

Det har ju gnällts några tillfällen om att jag och maken inte har nån gemensam ledighet i år, men nu har vi faktiskt fått en helg av minisemester.
Vi har bott i ett stort hus vid sjön tillsammans med min mor och J - vi har alltså till och med haft barnvakt och fått lite tid på egen hand utan Skrutt(!) Solen har strålat hela helgen och åtskilliga timmar har tillbringats i båten på sjön, antingen med varsitt kastspö i handen, eller kräftfiskandes. Helt fantastisk! Vi räknade ut att de kräftor vi fiskat skulle ha kostar runt 5000:- i affären, det var knappt så vi vågade äta dem. (Skitsnack, vi f r o s s a d e)
Fiskandet på sjön resulterade i två saker, dels en gädda uppdragen av undertecknad *harklar mig malligt* dels i en schysst snygg rosa färg på kroppen.
Kalla oss herr och fru räka.
Skrutt har åkt båt och badat ute (för första gången faktiskt) och han älskade det. Han har föresten varit helt exemplarisk, vredesutbrotten har varit på ett minimum och han verkar ha stormtrivts - precis som vi andra.
Tack mamma och J för en välbehövligt avkopplande helg!





3 kommentarer:

Tesse sa...

Wow! Skicka hit lite av de där kräftorna! =D Underbart att få fiska sina egna och sedan äta dem! Jag är bara liiiiite avis...

Camilla sa...

Jag är inte ett dugg avis på dina enormt goda kräftor... nej vadå, jag är inte bitter=)

Jess sa...

Gud vad mysigt ni verkar ha haft det! Snacka om idyll :-) Våra ungar har aldrig hittills badat i sjö eller hav. Vi bor ju skitnära stranden men ändå har vi aldrig varit där men om det blir finare nu framöver så kanske vi åker dit nu när alla barn går (typ) och turisterna har åkt hem :-)