lördag, augusti 15, 2009

Dammsugning

En av de bästa (sett ur föräldrasynpunkt) leksakerna som vi köpt till Skrutten är hans dammsugare. Den är plastig och låter men oj vad jag gillar den. Den gör att jag kan städa utan att behöva slåss om stora dammsugaren, Skrutt är fullkomligt nöjd med att gå efter med sin egen och städa undan det jag tydligen missat.
Jag gratulerar mig själv till att redan från början alltid ha haft den stående i städskåpet. Den kommer bara fram när det är städdax vilket gör att den fortfarande, efter ett år, är lika rolig att leka med.

Han har börjat härma mig mer och mer i städningen, idag studerade han mig noggrant och dammsög sen precis samma ställen som jag. När vi kom in till vardagsrummet och jag reste mig efter att ha dammsugit under sofforna gick även han ner på knä, petade in dammsugarmunstycket och suckade. Högt och ljudligt.
Vadå, skulle jag göra så?
Kan jag väl aldrig tänka mig!

Inga kommentarer: