lördag, januari 31, 2009

En djungel av pottor

Även en potta införskaffades på shoppingturen idag.
Vi har inte tänkt börja med potträning ännu, men nu har vi en hemma när det väl blir dax.
"Konsten att välja potta"... varför fick vi ingen sån utbildning på BVC? Det finns hur många olika modeller som helst.
Det finns pottor som ser ut som fåtöljer, pottor som ser ut som ankor, hopfällbara pottor och pottor som spelar en melodi när man kissar i dem.
Som tur är fanns inte alla just i vår affär och vi bestämde oss för en potta som såg ut som... en potta.
Den fanns i mörkblått, mörkrosa, rött och vitt.

- Jaha, vilken färg tycker du vi ska ha då? Frågar jag min kära make och sneglar lite på den rosa.
Han studerar pottstaplarna.
- Vi tar den rosa!
Jag lägger ner den i vagnen och vi börjar gå därifrån.
Jag undrar om R haft samma tanke som jag när det gäller färgvalet.
- Du... varför ville du ha en rosa potta?
Han ler lite.
- Tja du vet, alltid retar det väl någon.

Great minds do think alike. :)


(observera att barnet är klätt i blått så att det inte ska råda några tveksamheter om vilket kön det tillhör)

2 kommentarer:

Anonym sa...

I love U

:-D

Jess sa...

Härligt med rosa potta! Jag gillar rosa. jag ska köpa en rosa tröja till Elliot i sommar :-)

Usch, pottdjungeln har jag inte gett mig in i ännu. Tänkte gjort det förra sommaren men så gick inte Elliot då ännu och sålänge jag inte kan resonera lite med honom eller han inte kan gå så känns det inte så nödvändigt (haha!) att gå in i den kampen också.

Men nu till sommaren har jag stora förhoppningar om gående och då kanske också lite pott-träning också :-) Om jag hinner... Lilla fröken har nog satt fart då också...