onsdag, juni 18, 2008

Diskussion som känns igen

Jag gick på verktygsavdelningen på Coop och passerade ett par i 60-års åldern.
Mannen: Men titta, en sånhär liten hammare är alltid bra att ha!
Kvinnan; Va, en trähammare? *mycket skeptisk*
Mannen: Ja man kan aldrig få för många hammare.
Kvinnan: Men vi har ju MASSOR hemma!
Mannan: Hmm... jaja.... vi väntar väl med den ett tag till då... *låter besviken*

Jag insåg att det kan låta precis likadant när jag och R är och handlar. Han hittar en skruvmejsel som bara är så nödvändig, medan jag fattar inte alls varför vi skulle behöva en skruvmejsel till när vi har tillräckligt många hemma för att fylla en hel verktygslåda med bara dem. Undrar om vi kommer att låta likadant om 30 år också. Kanske man aldrig ändrar sig?

Och sen en lite just-for-the-rekord.
R har köpt en såg, jag tyckte att den var väldans dyr men han sa att, jag citerar:

"Ja men den är jättebra, jag kommer aldrig att behöva köpa en såg igen... om inte denhär går sönder."

Så, jag ville bara ha det nedskrivet.

Inga kommentarer: