tisdag, juli 31, 2012

Storytel

Jag är helt fast! Jag lyssnar på ljudböcker dygnet runt. Utom möjligtvis när jag sover eller när familjen kräver min odelade uppmärksamhet.
Jag lyssnar och lyssnar och lyssnar.
De senaste dagarna har åkt till Återbruket med Martina Haag, rensat ogräs med Mark Levengood, lagat mat med Arto Paasilinna och gått långpromenader i Somalias öken tillsammans med Waris Dirie.
Ja, och så varvar jag såklart med sommarpratare däremellan.
Samtidigt har jag  gått igenom hela Storytels bibliotek för att lägga in de böcker jag vill lyssna allra mest på på (just nu 52st) i min bokhylla, och lagt in böcker som jag redan har läst/lyssnat på (214st) under lyssnade böcker.
För ordning och reda måste det vara.
Från att från början tänkt "fast 169:- i månaden, är det inte lite mycket?" har jag insett att det inte är nånting med tanke på hur många böcker man kan lyssna på under den perioden. Dessutom har jag hittat massor av böcker som jag inte skulle ha läst annars.
Jag har kort sagt alltså nördat in ordentligt.
Precis som jag alltid gör när jag hittar nåt jag gillar, efter ett tag brukar nörderiet gå ner på en mer normal nivå, är dock inte säker på att det kommer ske i detta fall. Bokslukare har jag ju liksom varit sedan jag lärde mig läsa, och ljudböcker är guds gåva till en boknörd med tidsbrist.

1 kommentar:

Sara sa...

OJ vad jag känner igen detta :)