lördag, juni 09, 2012

Men jag kanske skulle klä i snaggat?

Jag skulle vilja påstå att jag över lag är ganska ekonomisk av mig. När jag som liten såg Spara och Slösa på tv var jag en sån som satt jag och verkligen led av hur Slösa skötte sina pengar. 
Hur som helst, jag ser alltså mig själv som ganska sparsam, men det finns saker som jag lägger ut oresonligt mycket på.
Vi kan väl kalla detta för någon form av "Slösa-bekännelse" från min sida:

Deo - jag har extremt känslig hud i armhålorna, hade inflammation i hårsäckarna där för många år sedan (inte roligt kan jag lova er) och sen dess vågar jag bara använda svagare deodoranter och de flesta av dem gör liksom inte sitt jobb.
Jag har hittat en deo som jag tål och som faktiskt fungerar, så valet är inte så stort, men likväl svider det varenda gång jag måste ha en ny och måste punga ut med 220 spänn!

Skor - Har fötter som inte gillar när jag snålar. Billiga skor ger mig ont i hälar och knän.
Ecco is the shit. Tråkigt men sant. Och dyrt. Måste även ha formgjutna sulor, ett absolut måste.
Detta är dock inga utgift jag har speciellt dåligt samvete över, sina fötter ska man vara rädd om.

Te - Har fastnat för Kusmi teer. O så goda. O så onödigt dyra.

Frissan - Färga håret lämnar alltid ett stort hål i plånboken. Att mitt hår sen växer som ogräs och därför ger en ful utväxt på bara några veckor gör liksom inte saken bättre. Vad det sen går på om jag måste klippa mig också ska vi inte ens tänka på. Men nu har jag köpt egen färg och ska försöka fixa utväxten hemma varannan gång. (Bättre med 4-5 besök hos frissan varje år än typ 8-9)

Shampo, Balsam, Inpackning och Värmeskydd - Ja vad säger man, grejerna man köper hos frisören är mycket bättre, det går inte att komma ifrån. Man skulle väl kunna sammanfatta det som att mitt hår är svindyrt.

Nån som har liknande slukhål när det gäller utgifter?


1 kommentar:

camilla sa...

Åh kusmi the, galet gott och galet dyrt!! :)