tisdag, oktober 20, 2009

Planera går ju

Planen var glasklar.
Sovstund på 45 minuter idag. Max.
Efter att det blivit tidigare och tidigare mornar igen så försöker vi prova oss fram för att eventuellt få sova i alla fall till klockan 6 på morgonen.
Skrutt somnar i den egengjorda lilla sängen bredvid madrassen och jag smyger iväg och hämtar mitt eget täcke, min kudde och mobiltelefon. Tänkte råda bot på min förkylning genom en powernap. Jag ställer in mobilen på att vibrera efter 45 minuter, kryper ner under täcket och somnar.

Jag vaknar av att Skrutt sätter sig upp och gnuggar sig i ögonen.
1½ timme senare!
Mobilen hade ramlat ur fickan så jag märkte inte när den larmade.
Jaha.
Det blir till att vakna 5 imorgon också alltså.

2 kommentarer:

Sara sa...

Men vilken skön powernap ni fick båda två :-)

Miralin sa...

Ja den var riktigt härlig... och välbehövlig!
(Men det blev 5 imorse som jag misstänkte. :p)