torsdag, december 13, 2007

Uppdatering om H

Jag har inte skrivit på länge nu, dagarna rullar på och tiden som blir kvar till skrivande är ganska obefintlig...

H har fortfarande lite tokig dygnsrytm, men det var länge sen han var vaken hela natten. *peppar peppar*.
Det är så roligt att vi får alltmer kontakt med skrutten, han ler helt underbart, är jätteintresserad av sina händer (som jag tror att han börjar förstå att de är en del av honom själv) och han sitter och pratar riktigt mycket emellanåt. Spegeln är väldigt fascinerande och den lilla killen som visar sig där när H kikar in brukar han föra intressanta samtal med. ;-)
Han börjar bli så stor, drygt 10 veckor och han väger 6490g och är 62cm lång. Han har gått upp drygt 2,7 kilo och vuxit en hel decimeter sen han föddes, kan inte förstå att han varit så liten som han var!
Idag har vi varit på föräldragrupp, oj vad det var spännande att träffa andra bebisar, han låg och tittade storögt. Fast på slutet blev det lite mycket, han var så trött att han bara grinade. Han var till och med så trött att han inte ens orkade skrika när han väl hamnade i vagnen, han tvärslocknade och sov sen hela vägen hem, trots i och urpackning ur vagn och bil.
Lilla skrutt, det blev nog lite mycket intryck.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Låter som gutten klarar sig fint med lite skrik! ;) haha...Låter som du skulle behöva sova ett dygn eller två, ska jag komma och ta över??? =) haha nedu, är så stolt över att du orkar! Efter att ha läst din blogg ska jag inte skaffa unge på ett tag iaf! Herrminguud, sömn som är A och O för att jag ska fungera! Ha det riktigt gött nu och ta hand om er! kram kram!

Anonym sa...

Det låter så mysigt när du kallar honom skrutten, mamma kallade mig det när jag var liten :) Låter som om han har blivit en riktigt stor kille! Massor med kramar!