söndag, december 16, 2007

Orättvisa

Igår när vi varit ute och gjort lite ärenden tänkte vi att vi skulle åka förbi svärföräldrarna. De var inte hemma så vi tänkte att vi skulle vänta på dem och bestämde oss för att äta lunch under tiden. Jag satt och ammade lillskrutt och R gick ner för att kika i frysen, upp kom han med köttbullar som han slängde i pannan. Jag var lite orolig för att det kanske var julköttbullarna vi satt och mumsade på men nej, det trodde inte R.
Så kommer svärfar hem, och när han får reda på var köttbullarna kommer ifrån säger han:
- Ojojoj, nu blir inte mamma glad, ni har ätit upp köttbullarna som skulle vara till jul! Tur att det inte var jag *haha*
Attans också, vilken miss!
Svärfar sitter och småmyser lite över att det är någon annan som gjort tabben och så kommer svärmor hem nån timme senare.
R försäkrar sig om att hon verkligen älskar honom innan han klämmer fram vad vi har gjort...
Svärmors reaktion:
- Ja men det är ingen fara! Jag får väl göra nya.
Svärfar blir extremt lång i ansiktet.
- Men.... om det varit jag hade jag ju fått faan för det!
Svärmor:
- Ja men det är väl skillnad!

Stackars svärfar, ibland är livet bra orättvist. ;-)

Inga kommentarer: