onsdag, mars 10, 2010

Ge f_n i min vindruta!

Åh vad jag stör mig på folk som sätter reklamlappar under bilens vindrutetorkare. Irritationsmoment big.
Igår kom jag ut från Maxi, trött som tusan. Kånkade in 5 tunga matkassar i bakluckan och gick sen och damp ner i förarsätet. Sätter i nyckeln och inser att det sitter reklam på vindrutan.
Att ta av sig bältet, resa sig upp, kliva ur, gå runt bilen och plocka bort pappret kändes som en nästan omänsklig ansträngning. Allt för att en firma kände sig nödgade att tala om att jag borde åka till dem och tvätta bilen.
Jag känner genast en stor motvilja mot stället och skulle hellre tvätta bilen med tandborste än att sponsra dem.
Jag fattar det inte, finns det folk som reagerar tvärtom?
"Åh så bra, *hehe* det börjar ju faktiskt bli dags att tvätta det gamla skrället, vad snällt att de upplyste om att de fanns"
Jag antar det eftersom företaget måste ha räknat med att reklamen lönar sig.
Sluta gå på reklamen folk - ni ställer till det för oss andra.

Inga kommentarer: