onsdag, december 16, 2009

Pengarna rullar

Vi hade tänkt köpa en ganska stor gemensam julklapp till oss själva i år, en TV vi har tittat på ett tag. Men nu försvinner pengarna helt plötsligt åt alla möjliga håll.

R bet sönder en tand för ett par veckor sen, han var och fick den fixad temporärt, men nu har den pajat igen.
I helgen tappade jag mobiltelefonen i golvet. Skjutluckan på den blev alldeles sned. När den skulle lagas råkade vi spräcka skärmen så en stor svart fläck uppenbarade sig mitt på.
Idag gick jag ner för att hänga tvätten och kände i trappen hur det luktade bränt. Tvättmaskinen hade klappat ihop.

Tandläkaren är aldrig rolig att lägga pengar på, men fungerande tänder är liksom bara att prioritera.
Jag gillar min nya mobil och det ska bli skönt med en ny tvättmaskin, men det är ändå inte speciellt välkomna utgifter.

Så tradigt.

2 kommentarer:

Camilla sa...

Det är så typiskt, de oväntade utgifterna kommer alltid så olägligt!

Jess sa...

Usch vad trist!