lördag, juli 05, 2008

Målarkludd

Jag gillar att måla. Det har jag gjort idag, jag har målat huset.
Jag vet inte vad det är, jag blir lugn av att stå där och dra med penseln, bara jag och mina tankar. Sen är det roligt för det blir ett resultat som syns.
Det finns så mycket som man gör som är inte består, städar, tvättar, diskar. Vips så är det skitigt igen. R är bättre på att spika och dona alltså gör han oftast de sakerna.
De bestående... Sen kommer folk och tittar, å vilken fint skåp du har gjort, vad bra det blev.
Bredvid står jag, jag har dammsugit tio gånger sen de var här senast men är det någon som säger att jag är duktig? Knappast.
Det är inte så att jag förväntar mig beröm för att jag gör sakerna, missförstå mig rätt. Jag vill bara poängtera att det är roligare att göra grejer som ger bestående resultat.
Det känns liksom bra att kunna titta på något och tänka att det där har jag gjort och känna sig lite nöjd med sig själv.
Måla är roligt, och det består... ja inte för alltid, men i alla fall betydligt mycket längre än en dammsugning...

1 kommentar:

Anonym sa...

JA!