lördag, juli 26, 2008

En perfekt sommardag?

Strålande sol, inte ett moln på himmelen och 30 grader varmt?
Nej tack.

Om jag ska vara helt ärlig så gillar jag inte sommaren särskilt mycket. I alla fall inte som den ser ut just nu.
20 grader, lite molnigt och kanske ett par regnskurar är att föredra om jag får välja.
Det är så varmt, svetten rinner, det är svårt att komma undan värmen. Både jag, R och Skrutten tycker att det är jobbigt.
Sen ska vi inte ens börja tala om alla småkryp som finns, jag hatar småkryp. Idag har jag sett två fästingar, de borde utrotas. Har extrem fästingfobi, jag blir kallsvettig och börjar skaka bara vid åsynen av dem.

Våren det är en underbar årstid, vad jag längtar till våren. Eller vintern är för den delen också helt ok och dessutom fästingfritt. Hösten går för all del också an, 10-15 grader och orange löv på träden vad det låter underbart.
Hoppas högsommarvärmen försvinner snart, jag står inte ut!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag avskyr den här värmen! Det är inte det minsta behagligt. Man kan ju inte göra någonting känns det som.