lördag, oktober 06, 2012

Helgjobb

Jag hatar, verkligen hatar att jobba varannan helg.
Det blir 4 dagar som jag och R har ledig tillsammans i månaden. Vilket oundvikligen gör att de är fullspäckade, oftast med tråkiga måsten som vi inte kan göra själva.
Sen blir folk sura när man inte har tid att träffa dem på sina lediga helger.
För jag menar det är ju inte så att det är en person man har att träffa, och bor de sen en bit bort så försvinner ju en hel helg och då är det plötsligt en månad mellan den gemensamma ledigheten, och vips så är den ledigheten fullproppad av ännu fler gemensamma måsten.
På mina lediga helger prioriterar jag, förutom alla måsten, att umgås med familjen.
Vilket gör att jag har vänner jag inte träffar längre, vänner som bara är lediga på helgerna.
Det är jättetråkigt att det blir så. Men jag kan inte klona mig själv.
Jag måste välja och prioritera, jag har inte tid med allt och alla.
Jag önskar att jag hade det, jag önskar att jag inte gick omkring med konstant dåligt samvete, men jag. hinner. inte!

Nu ska vi göra om i sovrummet. Innertaket håller på att lossna så, det blir nytt tak, ny färg på väggarna, nya lister, nya garderober och för att få in dem måste vi flytta en innervägg, och minska städskåpet i hallen, och då måste vi lägga nytt golv också....
4 gemensamma lediga dagar i månaden alltså.
Vi kommer i bästa fall att vara klara till nyår.
Nästa år.

1 kommentar:

Camilla sa...

Visst är det en tråkig känsla! Jag är glad för dom små stunder vi hittar som tisdag :)