onsdag, januari 27, 2010

Vad ska vi äta ikväll?

En ständigt återkomande fråga härhemma.
Ett tag har vi haft en femveckors matsedel som vi gått efter, men det blev tråkigt i längden så igår tog jag mig äntligen i kragen och satte mig vid datorn och skrev ut alla mina recept över vardagsmat och satte in dem i en pärm. 71 st blev det.
Nu ska vi plocka ihop en matsedel en gång i veckan och handla efter det.
71 recept, och ändå har jag ledsnat på det mesta.
Var kan man hitta bra, goda och enkla recept på nätet?
På tasteline.se, recept.nu och arla.se har jag hittat en del på men jag behöver fler förslag.
Det får inte vara för krånglig mat utan ska gå snabbt att göra i ordning.
Tips på bra sidor? Eller kanske nåt favoritrecept?

3 kommentarer:

Camilla sa...

Hahaha jag skickade till hemnr av misstag :) Visste inte heller att man kunde få det till hemnummret haha.. jag skickar om :)

Vickiehickietorian sa...

linneasskafferi.blogg.se

Jess sa...

Jag hänger på www.matklubben.se ibland förutom arla, recept.nu och google :-)

Idag köpte jag faktiskt en kalkonfilé för att skoja till det! Har ingen aning om vad det ska bli av det ännu men jag känner mig lite trött på falukorv, kyckling och köttfärs :-)