fredag, augusti 05, 2011

Gräsänka

Hemma utan man och barn i veckan, de är bortresta på semester och jag är hemma och jobbar, lite surt.
Fast samtidigt är det ganska skönt att få vara själv hemma:
* Jag får vara ensam. Hur ofta händer det liksom ?!?
* Ingen matlagning. Ställde mig och gjorde matlådor för hela veckan första dagen och har sen dess inte gjort något mer komplicerat än att värma dem i mikron och att koka frukostägg.
* Ingen disk på diskbänken eller skitiga köksbänkar. Jag äter, diskar direkt och sen är det klart. Tror det är väldigt positivt för mitt blodtryck... Skitigt kök kan verkligen få mig att gå i taket!
* Inget plockande. Jag använder en sak, lägger den på sin plats och den ligger kvar där nästa gång jag behöver den, helt fantastiskt!
* Kan lägga upp den lediga tiden precis om jag vill. Behöver inte anpassa mig efter någon annan, frihetskänsla på hög nivå.

Inga kommentarer: