onsdag, juni 15, 2011

Skattjakt

Ni kan aldrig gissa vad som hände härhemma inatt - ett helt gäng med sjörövare hade vägarna förbi och tro det eller ej men de råkade tappa en hemlig skattkarta!
Mmm... jag kan tänka mig att ni sitter och gapar av förvåning, det gjorde Skrutt också när jag berättade det för honom.
Självklart måste vi försöka hitta den så det var bara att börja leta.
Passande nog hade de råkat tappa den i en stor kista. Skrutt var mycket nöjd när han upptäckte den.

Han rullade spänt ut kartan och studerade.

(Att sjörövaren som ritat den hade MVG i bild känns faktiskt lite svårt att tro.)

Så gick vi ut i trädgården för att börja jakten på skatten.

Vi gick och gick, runt huset och mot trädet.

På vägen stannade vi och blåste lite på maskrosor, jag menar det är ju jobbigt att vara på skattjakt, lite roligt måste man ju ha också.

Till sist kom vi fram till studsmattan som på kartan var märkt med ett stort rött X.
Vad kunde det betyda?!?

Jo, däruppe låg sjörövarnas skattkista!

Spänningen var stor!

Och tänka sig, skattkistan innehöll guldpengar, precis som Pippi Långstrump har. Skrutt var mycket glad och stolt. :)

Sådär.
Hoppas inte spänningen blev alltför mycket för er.

1 kommentar:

Camilla sa...

haha gud vad roligt, jag vill också vara liten! Det krävdes så lite då :)