lördag, juli 16, 2011

Fler sätt att se på saker och ting

Fick lite medlidande på jobbet idag över att jag började tidigt eftersom det ju är så jobbigt att gå upp. Jovisst, det kan vara lite motigt, men...

Jag blir bjuden på frukost på jobbet. Jag gör i ordning min macka, går och sätter mig vid ett bord, slår upp en tidning, äter i lugn och ro medan jag läser nyheterna, en hel halvtimme där jag bara kan sitta i min egen lilla värld.
När jag är klar ställer jag den smutsiga disken i en back och går därifrån.

Inte vid något tillfälle har någon kollega kladdat yoghurt på mig. Ingen har talat om att de måste gå på toaletten och krävt att jag ska komma och torka.
Ingen vill heller att jag ska skära bort kanterna på deras smörgås och ingen har fått ett utbrott för att det inte finns rätt pålägg. Dessutom har jag inte känt det minsta lilla behov av att övertala någon av kollegorna att denne faktiskt måste låta mig borsta deras tänder efteråt.

Ja usch, det är tufft att börja tidigt.

1 kommentar:

Camilla sa...

haha den var bra :) dessutom är det så skönt att slippa ta fram, ta bort allt plus ta reda på disken