måndag, mars 14, 2011

En unge i minuten

Tittat på "En unge i minuten".
Maken: Var inte hon med när Skrutten föddes?
Jag ???
Är det tänkt att jag ska komma ihåg barnmorskorna? Jag har väl aldrig varit så egocentrerad som då. Alla andra var ansiktslösa statister... Jag kommer ihåg att de var trevliga, att de inte trodde mig när jag gastade att ungen aldrig skulle komma (hon till och med skrattade lite och påstod att det var det enda man faktiskt kunde vara säker på att den skulle göra *humpf*), att en var mörkhårig och att någon av dem ganska bryskt höll kvar mig i sängen när jag var på väg att resa mig och gå ut ur rummet när huvudet kom ut, hon tyckte typ inte att det var så bra att Skrutten skulle dimpa ner i golvet det första han gjorde.
Petiga typer som jobbar där på förlossningen.

Inga kommentarer: