måndag, oktober 25, 2010

Dagens irritationsmoment

Jag satt i soffab och skulle logga in på internetbanken, och det vägrade fungera.
Jag knappade och knappade och knappade på internetdosan.
Inte en siffra ändrades.
Jag knappade extra långsamt - för att vara säker på att alla siffror blev rätt.
Ingenting.
Jag knappade extra hårt - för att vara säker på att alla siffror kändes av. (Och ok, för att jag var lite arg.)
Nada.
Jag svor tysta eder över banken, över datorn och över tekniken i allmänhet innan jag slängde ilsket ifrån mig dosan på soffan.
Den landade mjukt, bredvid en svart liten fyrkantig sak - min internetdosa.
Jag tittade förvånat på dosan jag slängt ifrån mig - miniräknaren. Som är 4 gånger större än bankdosan.
Starkt jobbat.

2 kommentarer:

Camilla sa...

Man blir alltid lika glad när man inser sin dumhet haha..

Camilla sa...

Tack min fina! Ska berätta mer för dig sen :D